Kategorie:

Odchudzanie bez wyrzeczeń. Dieta Montignaca

Dieta odchudzająca kojarzy nam się z głodówką i skrupulatnym liczeniem kalorii. Na pomoc tym, którzy nie chcą ich ograniczać, a chcą zgubić zbędne kilogramy, przychodzi z pomocą dieta opracowana przez francuskiego kardiologa, Michaela Montignaca. Na czym ona polega? Na pewno nie na ograniczeniu spożywanych kalorii.

Na czym polega dieta dr Montignaca?

Francuski kardiolog opracował dietę na bazie indeksu glikemicznego. Czym ten indeks jest i jak się dzieli? 

Wysokim indeksem glikemicznym cechują się produkty, które są szybciej trawione i podnoszą bardzo szybko poziom cukru we krwi. Istnieją też produkty o średnim indeksie, które w 100-stopniowej skali mają wartość od 56 do 69. Jednak to produkty o najniższym indeksie są kluczem do sukcesu. 

Niska wartość glikemiczna przypisywana jest produktom, które znacznie wolniej się trawią i nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi. Dodatkowo dłużej utrzymują one uczucie sytości i pozwalają na spożywanie znacznie mniejszych porcji. Niwelują też poczucie głodu między posiłkami. Na tym systemie jest właśnie opracowana odchudzająca dieta Montignaca. 

Dla kogo wskazana jest dieta Montignaca?

Laboratoryjne badania pokazują, jak poszczególne składniki odżywcze wpływają na poziom cukru we krwi, co za tym idzie, jest to dieta polecana cukrzykom. 

Świetnie się jednak sprawdza jako dieta odchudzająca. Należy jednak pamiętać o odpowiednim zbilansowaniu i pilnowaniu tego, żeby w diecie nie pojawiały się produkty o wyższym wskaźniku IG. 

Jak jeść na diecie Montignaca?

Podczas tej diety należy zwrócić uwagę na konkretne produkty, wyeliminowanie tych, które zaprzepaszczają dotychczasową pracę oraz na wielkość posiłków. 

Najbardziej sytym posiłkiem powinno być śniadanie. W takiej sytuacji należy zrezygnować ze słodkich produktów, tj. drożdżówka czy słodzone płatki śniadaniowe z mlekiem. Świetnym zastępnikiem będzie natomiast chudy serek z pełnoziarnistą kromką czy też chudy jogurt z odtłuszczonym musli. Nie ma tutaj ograniczeń względem wielkości posiłku. Należy jednak pamiętać, żeby każdy z produktów miał niski indeks glikemiczny. 

Obiad na diecie Montignaca może opierać się na warzywach. Świetnym rozwiązaniem będzie np. zupa warzywna (bez ziemniaków, które cechują się wysokim wskaźnikiem IG), a na drugie danie można sporządzić kawałek chudego mięsa lub pieczonej ryby oraz sałatki warzywnej. Na kolację warto ugotować sobie fasolkę szparagową, a do tego usmażyć jajko sadzone. Przy smażeniu powinno się używać oliwy. Ciepły posiłek na wieczór pozwoli uniknąć napadów głodu. 

Ważne w tym przypadku jest, żeby każdy z tych posiłków sukcesywnie był mniejszy – największe śniadanie, mniejszych obiad i najmniej obfita kolacja.

Jak komponować posiłki?

Duża zawartość błonnika, tłuszcz roślinny czy kwas cytrynowy obniżają ogólnie IG całego posiłku. Trzeba także zwrócić uwagę na sposób przetworzenia produktów oraz poziom ich dojrzałości, co znacznie wpływa na wzrost poziomu IG. 

Pamiętaj, przygotowując posiłki na diecie Montignaca, należy wyeliminować mąkę i cukier. Trzeba także rozsądnie podejść do kwestii zbilansowania posiłków. Najlepiej w takim przypadku skontaktować się dietetykiem, który indywidualnie dobierze nam jadłospis.

Istotne są treningi

Nie należy jednak zapominać o aktywności fizycznej. Regularne treningi znacznie przyspieszą osiągnięcie upragnionego celu. Jednak często na brakuje czasu na regularne wizyty na siłowni. Wtedy z przychodzą przychodzimy my oraz nasze treningi w formie online. Mamy wieloletnie doświadczenie w takiej formie działań, obejmujemy opieką naszych podopiecznych, motywujemy do ćwiczeń i na bieżąco monitorujemy efekty. Nigdy ćwiczenie i wywiązywanie się z opracowanego planu treningowego nie było takie proste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *